Logon suunnittelu verkkokaupalle

Kodin Lukko -verkkokaupan yrittäjä Marika Könönen kaipaili verkkokaupalleen logoa. Verkkokaupan visuaalinen ilme oli jo muutoin valmiina, mutta logo puuttui. Värimaailma oli kaunis ja harmooninen, keltaisen ja vihreän sävyt yhdistettynä valkoiseen ja vaalean harmaaseen. ”Tiedän, kauppa ei näytä perinteiseltä lukkokaupalta, mutta helposti lähestyttävän rinnalla halusimme luoda kotoisan ja lämpimän tunnelman ostoshetkiin. Sellaisen, missä sinä tunnet itsesi tervetulleeksi.” Käy tutustumassa verkkokauppaan.

Logo muodostuu brändimerkin ja tekstin yhdistelmästä. Logon pehmeät ja epäpaksut linjat luovat lämpimän, helposti lähestyttävän ja inhimillisen fiiliksen muutoin teknisille tuotteille. Kaunis logo kutsuu luokseen kohderyhmänsä huomioiden. Kodin Lukko -logon omintakeinen muotokieli tuo kilpailuetua markkinoilla erottuen muiden lukkoliikkeiden maskuliinisemmista logoista.

Brändimerkki kuvastaa yrityksen palveluja abstraktisella muotokielellä, luoden rakennuksesta turvallisen paikan. Yhden viivan talo-sydänsymboli toimii tyylikkäästi Kodin Lukon visuaalisen ilmeen kuvituksena. Brändimerkin pehmeä, epäsymmetrinen viiva luo tekstilogon kanssa yhtenäisen kokonaisuuden. Värinä brändimerkissä voidaan käyttää joko vihreää tai keltaista.